Äppelträd

Att varje trädgård behöver ett äppelträd är lika självklart som amen i kyrkan. Jag pep därför iväg till trädgårdshandeln och köpte ett (tanigt litet) träd samt några säckar jord. Jag hade dock gjort vissa felberäkningar angående jordåtgången och hade följaktligen inte alls räknat med att en grop som är 80 x 80 x 80 cm rymmer ca 500 (!) liter jord. Mitt under pågående plantering var det därför bara att sätta sig i bilen igen och pipa iväg till aktuell trädgårdshandel på nytt. Först efter tiotiden på kvällen kunde projekt äppelträd förklaras avklarat.



Min bättre hälft är något sur över tidsåtgången för projekt äppelträd och anser att jag borde ha prioriterat något "viktigare" istället. Jag framhärdar dock bestämt att vi inte hade en sekund att förlora eftersom det tar ganska lång tid innan trädet bär frukt. 

Kommentarer:

1 Nya huset:

Superfint! Vilken äppelsort valde ni?

Svar: Vi valde Sävstaholm :) utbudet av äppelträd som klarar sig i zon 6 är dock tyvärr ganska begränsat.
Sara & Joel

Kommentera här: