Tavelvägg

Något som jag verkligen längtar efter är att få fixa och dona med att hänga upp alla våra tavlor i huset. Det kanske låter fånigt, men eftersom vi för närvarande hyr en lägenhet i andra hand har vi fått nöja oss med att placera våra tavlor där det råkat finnas en lämplig krok eller spik. Och då blir det ju sällan sådär genomtänkt och snyggt som man önskar eftersom lägenhetens rättmätiga ägare säkerligen satte upp nämnda krokar och spikar med en helt annan tavla i åtanke. Vi har i alla fall inte sett någon poäng med att orsaka någon åverkan på väggarna eftersom vi endast bor här tillfälligt (visserligen sedan ett och ett halvt år tillbaka, men ändå i väntan på huset).
 
Nedan ser ni ett axplock av inspirationsbilder för den typ av tavelkonstellationer som jag föreställer mig att vi ska lyckas få till. Det återstår att se hur väl vi kommer att lyckas med detta projekt.
 
Jag kan med säkerhet säga att den korslaser som min käre make helt lägligt fick i julklapp (kanske inte helt utan baktanke från min sida) kommer att vara väldigt användbar när det är dags att börja spika...

Kommentarer:

1 JUNITJEJ:

Det är verkligen snyggt med tavelväggar!

Kommentera här: