Den perfekta kulören

Ikväll har jag ägnat mig åt intensivt googlande i syfte att hitta inspiration till färgvalen i huset. Jag har länge haft en bild av en viss grön nyans i mitt huvud som jag tänkt mig till vårt sovrum, men då NCS-träsket är en djungel utan motstycke är det inte lätt att hitta rätt.
 
Men skam den som ger sig, idag fann jag S 3005-G20Y, och Joel gav klartecken direkt. Jag tror att färgen kommer att bli perfekt i sovrummet då den i mina ögon upplevs som väldigt mild och rogivande. I övrigt kommer vi till att börja med låta måla nästan samtliga rum i Stockholmsvitt, för att sedan bo in oss och känna efter i vilka rum vi känner för att göra någonting annorlunda. Stockholmsvitt känns dock inte särskilt mysigt till sovrummet, så där får det bli mer färg direkt. 
 

Kommentera här: