Nybyggnadskarta

Just nu befinner vi oss i någon form av limbo när det gäller husbygget. Detta eftersom vi inte kan gå vidare med vår bygglovsansökan innan vi får en nybyggnadskarta från kommunen. Vi vill naturligtvis lämna in bygglovsansökan så snart som möjligt så att husprojektet kan komma igång på riktigt, men det är helt enkelt bara att jobba vidare med det man kan under tiden. Därför har vi sysselsatt oss med att ta hem kakelprover och projekterat kök. Det är inte fy skam utan otroligt roligt. Vi tänker klassiskt, carraramarmor (se bild), genomtänkta detaljer, vitrinskåp och sittbänk med textilier. Vi väntar med spänning på nya ritningar.



Nybyggnadskartan är för övrigt en historia i sig då jag inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig att jag en dag skulle komma att betala närmare 10 000 kronor för en.. karta! En karta! Jag har dock insett att man - när en kostnad associerad med husbygget ska uppskattas - sannolikt gör rätt i att lägga till minst en nolla på den summa man rimligen tror att någonting kommer att kosta. Detsamma gäller bröllop, men det har vi lyckligtvis redan gjort bort!

Kommentera här: